Les metàfores de l'aprenentatge amb ordinador
Charles Crook planteja quatre models d'ús i els formula en forma de metàfores. A través d'aquestes metàfores s'explica com la tecnologia ens pot ensenyar o com ens pot ajudar a aprendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador.
Les metàfores de l'aprenentatge amb l'ordinador i associació de cadascuna de les experiències fetes a classe amb aquestes.
- La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina. L'ús de l'ordinador com una eina de treball.


Pràctica. L'usuari pot interactuar amb el sistema dibuixant objectes que seguiran un moviment natural seguint la llei de la gravetat. Baixem la demo del programa Crayon Physics (http://www.crayonphysics.com) hi juguem una estona, tot fent que la rodona s'acosti a l'estrella en cada pantalla.

Pràctica. Anem a la "Zona Clic" (http://clic.xtec.cat) i executem l'activitat "Utillatge químic".
- La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne. Aquesta és una visió de l'ús educatiu de l'ordinador centrat en l'alumne. Ell és qui controla la màquina i no a l'inrevés.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada