RSS

divendres, 20 de novembre de 2009

Biblioteca Can Casacuberta de Badalona

Visita a l'espai educatiu d'una entitat o exposició d'interès públic


La Biblioteca
La Biblioteca Can Casacuberta de Badalona és un centre públic i gratuït d'informació, aprenentatge i promoció lectora obert a tota la ciutadania.

El Fons
La Biblioteca disposa d'un fons de més de 80.000 llibres de les més diverses matèries així com un ampli catàleg d'enregistraments musicals en format CD, cinema i documentals en Vídeo i DVD.

Serveis
La biblioteca ofereix a més a més de l'habitual servei de Préstec, un servei de préstec interbibliotecari que permet als usuaris obtenir llibres d'altres biblioteques sense necessitat de desplaçar-se.

Serveis d'Internet
La Biblioteca està dotada de 9 ordinadors amb accés a Internet i un punt de connexió WI-FI. A més a més, disposa d'una aula d'Internet especial per a menors a la zona infantil.

També ofereix serveis a escoles, els podeu consultar en el següent link:
http://www.diba.cat/biblioteques/guia/serveis/peraescoles.asp
Per a més informació consulta el bloc de la biblioteca:
http://cancasacuberta.blogspot.com/

ELS BLOCS A L'ESCOLA

Conferència que va impartir mestra TIC Anna Pérez a Blanquerna (curs 2008-2009)
El bloc és una eina d’aprenentatge que ens permet recollir allò que observem, partim de que el mestre ha de ser un mestre reflexiu i el bloc és una eina que ens ajuda com a mestres a reflexionar, a observar el que ens envolta, a interpretar allò que observem i allà recollir, registrar d’alguna manera, explicar allò que hem observat i que hem interpretat.

Alguns dels neologismes: Blocaire, catosfera o blogosfera, posts o blocs...

Web 1.0 i web 2.0
La web 1.0 és un àmbit de comunicació que es reduïa a poques persones. Pot crear contingut un grup molt minoritari. La web 2.0 crea contingut qualsevol persona gràcies a que les eines (g-mail, google maps,youtube...)  són molt fàcils i tots som usuaris d’aquestes eines.
Internet significa accedir a un món audiovisual i multimèdia, un món que ha anat evolucionat cap a la comunicació a través dels sentits.
Si abans amb Internet érem lectors i espectadors, abans només uns quants penjàvem continguts, ara  i gràcies a la web 2.0. qualsevol ho pot fer i qualsevol pot interactuar amb els continguts penjats.  
I la base on majoritàriament aquests continguts queden recollits són els blocs, tant els personals com els col·lectius. Els blocs també han tingut la seva evolució. Al principi el que apareixien eren “posts” o notícies escrites... com a molt alguna fotografia acompanyava els textos. Ara acompanyats d’imatges, de galeries d’imatge, de vídeos, d’àudio, d’aquesta manera els missatges i continguts són enriquits. A través del blocs ens podem expressar amb els sentits.: podem transmetre a través dels sentiments, il·lusions, esperances... i proposar: MEMES.
Els blocs a l'escola
A l’escola treballem amb alumnes del segle XXI, nens i nenes, adolescents i joves que viuen de ple una internet multimèdia on les possibilitats de comunicar i de crear continguts és molt gran. Probablement per aquest motiu moltes escoles comencen a fer ús del món educatiu dels blocs...per la seva capacitat d’afavorir les competències lingüístiques i digitals però de ben segur per les possibilitats que els textos siguin significatius, que tinguin una funció i un sentit, Escrivim per ser llegits, parlem per ser escoltats, perquè ens vegin, i a més...ens poden respondre i ampliar o opinar sobre el que diem...els blocs fan possible l’escriptura en xarxa, per tant, el poder treballar de forma cooperativa.
Valoració personal
Aquesta conferència m'ha sigut de gran ajuda perquè t'explica totes les funcionalitats que tenen els blocs, sobretot en el marc educatiu, les quals ens poden servir de gran ajuda en un futur com a mestres.  També, com els blocs poden arribar a ser una eina de gran utilitat per treballar a l'aula. La importància del treball en xarxa i alhora cooperatiu entre alumnes i, a més, la relació professor i alumne que s'estableix amb els blocs, el professor pot  arribar a tractar a cada alumne de forma  individualitza, tracte més personalitzat.